Monday, September 27, 2010

Spasm In Lower Right Abdominal

simplification

Today I am the first time ran for 8 days break from running for half an hour easy. It feels amazingly good and yet not strange, as I felt after the last long break. Since Saturday, I feel no more pressure on the shin and I have already felt the days before a tingling in the legs. Nice that it is "running again" ..

My goal for this week is a rather modest: 1h can run stress-free is the motto. I will take it easy, that I've made anyway. Unlimited mileage requirements, sondern Zeitrahmen. Ich habe mir das schon letzten Winter vorgenommen, das ging aber recht schnell in die Hose, als ich wieder anfing, "Kilometer zu sammeln". Ich neige dazu, am Ende der Woche eine bestimmte Zahl stehen zu haben. Seien es runde Kilometer oder eine bestimmte Zahl wie bspw. 140 km. Dafür hab ich schon den ein oder anderen Umweg gedreht, der vielleicht nicht Not getan hätte und evtl. zu anstrengend war. Die nächsten Wochen werde ich jedenfalls versuchen, Lydiards zeitbasierten Plan einzuhalten bzw. erstmal, diesen zu erfüllen:

Mo 60 min aerob
Di 90 min aerob
Mi 60 min easy farlek
Do 90 min aerob
Fr 60 min jog
Sa 120+ min aerob
So 90 min aerob

Wenn ich die Zeitvorgabe erfülle, werde ich flotter laufen, versuchen in Nähe des "steady state" zu kommen. Aber bis dahin ist noch Zeit...

Was sich ändern wird sind die Anzahl der Einheiten; ich werde weniger "doubles" absolvieren, dafür wieder öfter längere "kurze" Einheiten. Der Grund ist in erster Linie Zeitersparnis, besonders auf logistischer Ebene. Denn da ich das mit dem Laufen hin und von Arbeit verband, war einiges von Planung vonnöten, was im Nachhinein sehr stressig war. Desweiteren werde ich weniger "back-to-back hard days" machen. Oft habe ich in der Vergangenheit nach einer Tempo-oder Hügeleinheit noch einen längeren Lauf gemacht. Während meiner letzten Vorbereitung sogar recht regelmäßg. And when I look back on my shin splint-history look, it was often the unit that preceded the initial complaints. There were these runs where I've despite high muscular fatigue still pulled through a long or medium length run. At the end of runs or even before I was often on the run noticeably muscular style flat, could not run correctly. I think this muscular fatigue in connection with another load for the congestion, which then leads to inflammation of the periosteum, in charge. And I remember exactly how I run with my long 27k +10% at a speed of MRI'm durchbbrettert despite muscular fatigue. And the thought easy to make and time to return home, he kammir already and I just ignored habs in traditional training plan fulfillment mania .. with the known consequences. With Lydiard I had last winter, despite the high volumes and weeks of snow no problem. Hopefully this year goes like that. Happy .. but without the snow

0 comments:

Post a Comment